sunnuntai 4. toukokuuta 2014

Vastauksia haasteeseen

Kiitokset haasteesta Maijalinnealle :) Haasteen tarkoituksena on löytää uusia blogeja ja auttaa huomaamaan blogeja, joilla on alle 200 lukijaa. Otin siis haasteen vastaan. Haaste on seuraavanlainen:
  1. Jokaisen haastetun pitää kertoa 11 asiaa itsestään
  2. Haastetun pitää vastata haastajan 11 kysymykseen haastetuille
  3. haastetun pitää keksiä 11 kysymystä uusille haastetuille
  4. Haastettujen tulee valita 11 blogia, joilla on alle 200 lukijaa
  5. Sinun tulee kertoa kenet olet haastanut
  6. Ei takaisin haastamista 
11 asiaa minusta
  1. Rakastan eläimiä ja mulla on ollut marsu, kaksi gerbiiliä ja kissa
  2. Olen harrastanut ratsastusta kymmenen vuotta, lopetin sen vuosi sitten
  3. Asun poikaystäväni kanssa kaksiossa
  4. Tapasin poikaystäväni kesätöissä
  5. Opiskelen ammattikorkeassa ympäristöteknologiaa (eli musta tulee joskus insinööri)
  6. Olen lasten jumppaohjaaja
  7. Inhoan tummaa suklaata, yök!
  8. Olen tehnyt käsitöitä aina. Mun äiti ja äidinäiti ovat erittäin käteviä käsistään, ehkä se on periytynyt... ;)
  9. Mulla on pari vuotta nuorempi sisko
  10. Mulla on atooppinen iho
  11. Olen oikein pesusieni, mitä tulee teen suhteen. Minttu-tee varsinkin on mun herkkua! Ja voisin vielä lisätä, että meillä ei ole ollut teetä ainakaan kuukauteen, miten mä oon voinu pärjätä?!?! Mutta tänään muistin vihdoin ostaa lisää teepusseja!!! Ihanaa!
Vastaukset Maijalinnean kysymyksiin

1. Lempiruokasi?
Varmaankin spagetti.

2. Mikä asia sai sinut viimeksi ilahtumaan?
Katselin äitini kanssa tänään vanhoja valokuvia mm. mun ja siskoni lapsuuskuvia :D

3. Mikä on vuodenaika on mieluisin ja miksi?
Kesä!!! Silloin on lämmin eikä tarvitse palella. Viime talvi tosin ei ollut kylmä.. Mutta kesästä on parhaat muistot, kuten illalla laiturilla istuskelu, yöuinnit ja hevosella villit laukkapätkät maastossa kavereiden kanssa. Syksykin on kiva, hienoja värejä ulkona :)



4. Mielimusiikkisi? 
Mulla ei ole ikinä ollut lempibändiä tai -artistia. Tykkään musikaaleista, joten siitä musiikista pidän. Kuuntelen kylläkin vähän mitä lystää, yleensä radiosta NRJ:tä tai Voicea. Eli semmosta perus popitusta, mitä sieltä nyt sattuukaan tulemaan :D

5. Miten vietät kesälomasi?
Työt alkaa huomenna eli maanantaina. Teen töitä elokuun puoliväliin asti. Viikonloppuisin sitten varmaankin rentoudun, joku lauantai olisi tarkoitus käydä Uumajassa.

6. Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
Olin itseasiassa eilen leffassa poikaystäväni kanssa. Käytiin katsomassa Pompeji.

7. Miten kierätät itsellesi tarpeetomaksi käyneet tavarat?
Jos ne ovat ehjiä, niin kirpparille myymään tai annan siskolle. Joskus annan SPR:lle. Rikkinäiset tai kuluneet heitän pois. Liian usein käy kuitenkin niin, että tarpeettomat rojut kiikutetaan kellariin, johon ne jää moneksi vuodeksi.

8. Kerro paras uusiokäyttövinkkisi?
LP-levystä voi uunin avulla tehdä kulhon. En ole itse vielä sitä toteuttanut, mutta mielessä on pyörinyt kauan. Mutta mun oma uusiokäyttövinkkihän tuo ei ole!

9. Hassunkurisin juttu, mikä sinulle on tapahtunut?
Onhan niitä monia. En oikein muista kaikkia. Joskus kun olin ratsastusleirillä (siitä taitaa ainakin olla 5 vuotta aikaa), meille leiriläisille pidettiin leirikaste, jossa kaikki joutuivat tonkimaan hevosenlantaa paljain käsin silmät sidottuina. Aluksi en siis tiennyt mihin joudun laittamaan mun kädet. Se oli aika hassua näin jälkeenpäin ajateltuna :D

10. Mikä on lempiharrastuksesi?
Ratsastus edelleen, vaikka en harrastakaan sitä tällä hetkellä.

11. Mikä sai sinut perustamaan blogin?
Halusin perustaa käsityöblogin, koska haluan jakaa mun käsitöistä saamaa tekemisen iloa muille ja kertoa mun tekeleistä. Haluan myös kirjottaa käsitöiden lisäksi mun arjesta oikeastaan omaksi iloksi.

11 kysymystä mun haastamille blogeille
  1. Mitä värejä sun kodissa on?
  2. Missä ulkomailla olet käynyt?
  3. Mitä kieliä osaat puhua?
  4. Jokin taito, jonka osaat hyvin?
  5. Rohkein asia, jonka olet tehnyt?
  6. Auringonnousu vai auringonlasku?
  7. Villasukat vai korkkarit?
  8. Lempipaikkasi?
  9. Lempimuistosi?
  10. Unelma, jonka haluaisit toteuttaa?
  11. Mitkä asiat tekevät sinut onnelliseksi tällä hetkellä?
11 blogia, jotka haastan
  1. By Maria
  2. Unelmaloistoa
  3. Best things in life
  4. Miss Daydreamer
  5. Dreams made it
  6. Rennosti Apinanraivolla
  7. unelmannuppuja
  8. Handmade lifestyle 
  9. unelmien vuokrakämppä 
  10. Terveisin Noora
  11. Just turn and walk away
Toivottavasti en haastanut ketään uudestaan :)

8 kommenttia :

  1. Oon jo kerran tähän haasteeseen vastaillut, mutta ehkä mä pystyn väkertämään nopeasti toisen. Kysymyksethän on kuitenkin erit. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin joo. Mä en kyllä yhtään tarkistanut onko kukaan haastetuista vastannu tohon aikaisemminkin :D Mä olin itse vähän myöhässä tuohon haasteeseen vastaamisen kanssa.

      Poista
  2. Moikka ja kiitos haasteesta! Oon tuon haasteen jossain vaiheessa jo tehnyt, mutta ajattelin että vastaan kysymyksiisi näin kommentoimalla, koska olet kuitenkin huomioinut blogini haasteessa :)

    Mitä värejä sun kodissa on?
    Meidän kodista löytyy vähän kaikkia värejä, suurimmaksi osaksi kuitenkin hyvin maanläheisiä. Pieniä väripilkkuja sitten onkin siellä täällä.

    Missä ulkomailla olet käynyt?
    Oon harrastanu enemmän tota kotimaassa matkailua, joten ulkomaan matkoiksi on jäänyt vain Eesti ja Ruotsi.

    Mitä kieliä osaat puhua?
    Osaan oikeastaan kunnolla vain suomea, mutta jotain tökerö englantiakin sönkkään suht sujuvasti :D

    Jokin taito, jonka osaat hyvin?
    koen että sosiaalisuus on taito, joten mainitsen sen.

    Rohkein asia, jonka olet tehnyt?
    hmm. "valmistunut" palomieheksi

    Auringonnousu vai auringonlasku?
    Nousu. Oon niin aamuvirkku että kesäsin auringonlasku jää näkemättä.

    Villasukat vai korkkarit?
    VILLASUKAT!

    Lempipaikkasi?
    Mökkimme

    Lempimuistosi?
    Oi niitä on paljon <3

    Unelma, jonka haluaisit toteuttaa?
    Oma pikku puoti

    Mitkä asiat tekevät sinut onnelliseksi tällä hetkellä?
    Oma perhe, kesän tulo ja ja ja ja

    Tälläsiä vasutauksia mun osalta :)

    VastaaPoista
  3. Olipa kiva lukea vastauksiasi haasteeseen.
    Toivotan ikein mukavaa kesää töissä ja vapaalla.
    Muuten, minustakin vanhojen valokuvien katselu saa hyvälle ja iloiselle mielelle. T. Maijalinnea

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mukavaa, että mun vastauksia oli kiva lukea :) Huhhuh, ensimmäinen työpäivä meni pienessä unitokkurassa, koska en saanut viime yönä nukuttua hyvin. Seuraavana yönä varmasti nukun paremmin pitkän työpäivän jälkeen! Hyvää ja ilontäyteistä kesää myös sinulle! :)

      Poista
  4. Kiitos haasteesta:) Vastaan siihen niin pian kuin ehdin.

    VastaaPoista